Ένας από τους πάγιους στόχους της διαφήμισης είναι η ακριβής και αντικειμενική καταγραφή του πού κοιτάζει ο καταναλωτής, τι τραβάει ή διασπάει την προσοχή του και για ποιο λόγο. Η τεχνολογία του Eye Tracking δίνει σαφείς απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και μας επιτρέπει για πρώτη φορά να αποτυπώσουμε τις αντιδράσεις του καταναλωτή σε πραγματικό χρόνο. Η αξιολόγηση διαφημιστικών καταχωρήσεων με eye tracking μας βοηθά να αποφύγουμε φαινόμενα όπου ο καταναλωτής αν και βλέπει την καταχώρηση δεν προσέχει τα σημεία-κλειδιά (π.χ. τιμή, brand name κτλ.). Αυτό μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα όταν υπάρχουν παραπάνω από μία υποψήφιες προς δημοσίευση διαφημίσεις και θέλουμε να διαπιστώσουμε ποια θα έχει την επιθυμητή απήχηση στον καταναλωτή.
Ηλεκτρονικές Διαφημίσεις
Η ανάλυση των ηλεκτρονικών διαφημίσεων έχει τις ίδιες εφαρμογές και τα ίδια αποτελέσματα με την ανάλυση των έντυπων διαφημίσεων. Η μεθοδολογία, ωστόσο, διαφέρει, όπως και ο τρόπος επεξεργασίας των εικόνων, ο οποίος απαιτεί ειδικό λογισμικό. Επιπλέον, οι περιοχές ενδιαφέροντος (hot spots) δεν είναι πλέον στατικές, αλλά δυναμικές.
Με τη χρήση αυτής της ανάλυσης μπορούν να απαντηθούν πολλά ερωτήματα όπως για παράδειγμα πόσο κοντά πρέπει να είναι ένα κουτί γάλακτος στην οθόνη, τι χρώμα πρέπει να έχει το υπόβαθρο κλπ.
Τέλος, δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικές διαφημίσεις έχουν ήχο, μπορούμε να συσχετίσουμε την επίδραση που έχουν κάποια συγκεκριμένα ακουστικά ερεθίσματα στην όραση και στη συγκέντρωση των καταναλωτών.
· ·· · · · ·
Εντυπες Διαφημίσεις
Αφορά την εφαρμογή τεχνικών Eye Tracking για την αξιολόγηση έντυπων διαφημίσεων σε περιοδικά, εφημερίδες ή ακόμα και αφίσες.
Η ανάλυση γίνεται με χρήση της συσκευής head mount μέσα στο εργαστήριο, με την οποία μπορούμε να παρακολουθήσουμε τα σημεία στα οποία εστιάζουν οι χρήστες, σε σχέση με τις περιοχές ενδιαφέροντος της διαφήμισης. Τέτοιες περιοχές μπορεί να είναι μια φωτογραφία ή κάποια απεικόνιση προϊόντος, κεφαλίδες, σήματα, λογότυπα κλπ.
Απαραίτητη κρίνεται επίσης η χρήση της παρούσας υπηρεσίας όταν υπάρχουν παραπάνω της μίας υποψήφιες προς δημοσίευση διαφημίσεις και θέλουμε να διαπιστώσουμε ποια θα έχει τη μεγαλύτερη απήχηση στον καταναλωτή.
Έτσι μπορούμε να εντοπίσουμε και να αποφύγουμε φαινόμενα κατά τα οποία το το background της διαφήμισης τραβάει περισσότερο την προσοχή του καταναλωτή από το ίδιο το προϊόν, με αποτέλεσμα η διαφήμιση να μην έχει τη μέγιστη δυνατή επιρροή.
· · · · · · ··
Tηλεοπτικά Spot
Τα σημερινά τηλεοπτικά σποτ μοιάζουν περισσότερο με ταινίες μικρού μήκους, με σενάριο που πολλές φορές έχει ελάχιστη σχέση με το διαφημιζόμενο προϊόν. Με μία eye tracking ανάλυση είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε κατά πόσο μία διαφήμιση έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα στον καταναλωτή ύστερα από τη θέασή της. Πολλές φορές ο καταναλωτής θυμάται ένα πρωτότυπο σκηνικό ή ένα όμορφο μοντέλο αλλά όχι το ίδιο το προϊόν.
Από το βίντεο παίρνουμε πληροφορίες για το που κοιτάζει ο καταναλωτής, πότε και για πόσο χρόνο. Επιπλέον συσχετίζοντας τη διαστολή της κόρης του οφθαλμού με το αντίστοιχο κομμάτι του βίντεο αναλύουμε τη διακύμανση της προσοχής, δηλαδή τι τραβάει το ενδιαφέρον του καταναλωτή καθώς παρακολουθεί τη διαφήμιση. Έτσι εντοπίζουμε με ακρίβεια τα σημεία όπου η προσοχή κορυφώνεται, τα οποία είναι ιδανικά σημεία για την παρεμβολή του προϊόντος στη ροή του σποτ.
RELATED VIDEOS AND ANIMATIONS
Click on the thumbnails below to view the videos and animations